jaki powinień być poziom oleju w silniku 1,8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojti
    Ambiente
    • 2005
    • 102

    jaki powinień być poziom oleju w silniku 1,8T

    Drodzy klubowicze,
    chciałbym wymienić stare pomarańczowe kierunki na białe i w związku z tym mam pytanko: czy muszę odkręcać nadkola aby to zrobić :?:
  • goldens
    Ambiente
    • 2005
    • 103

    #2
    jaki powinień być poziom oleju w silniku 1,8T

    na wstepie prośba do moderatorów i innych zarządców ta stroną, szukałem jakiś wskazówek w poprzednich postach i nie znalazłem, może nie umiem szukać.także proszę mi nie pisać, -goldens to już było itp,naprwde nie znalazłem

    tak się zastanawiam jaki powinień być stan oleju w silniku z turbiną, kieddyś gdzieś wyczytałem że powinień być wysoki stan ponieważ również olej smaruje turbinę, pytam ponieważ zauważyłem że chyba zaczyna brać mi olej, nie wiem czy to prawidłowo, czy może trochę silnik brać oleju, wizualnie nie mam żadnych ubytków, więc może uszczelniacze czy inne pieroństwo??

    z wyrazami szacunku
    Goldens vel Kris o poranku

    Komentarz

    • Marian
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2006
      • 225

      #3
      zauwazyłem, że pewne różnice w stanie powstają, gdy się bagnet wkłada raz "wykorbieniem" do siebie, a raz od siebie.
      Sa też duże różnice na świerzo po zgaszeniu silnika a po dłuższym postoju.
      a w manualu piszą, że ma byc momiędzy min a max :wink: ale to wiedzą chyba wszyscy :szeroki_usmiech . zawsze starałem sie utrzymywac 70% wskazania na bagnecie. W manualu piszą też, że jak sie planuje ostrą jazdę albo długie exkursje na autostradzie, to należy utrzymywać raczej stany wyższe.
      Mi ostatnio po 3kkm po autostradzie wiął 1-2 mm z bagnetu
      20v

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jak jest miedzy min a max i nie jest to wiecej niz max i mniej niz min na zimnym silniku to nie nalezy sie niczym martwic
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • QBA
          RS
          • 2004
          • 2646

          #5
          Zamieszczone przez goldens
          zauważyłem że chyba zaczyna brać mi olej, nie wiem czy to prawidłowo, czy może trochę silnik brać oleju,
          Zamieszczone przez goldens
          wizualnie nie mam żadnych ubytków
          To bierze, czy nie :?: :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • -Piotr-
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1018
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez goldens
            powinień być wysoki stan
            Niby dlaczego. Nigdy olej w całości przecież nie wraca do miski olejowej. W przewodach od turbiny olej również zalega.

            To bierze, czy nie
            Nic goldens nie napisał, że dolał więc to tylko przypuszczenia.

            Zamieszczone przez Maicroft
            Jak jest miedzy min a max i nie jest to wiecej niz max i mniej niz min na zimnym silniku to nie nalezy sie niczym martwic
            Oprawić w ramki i na pierwszą stronę.
            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
            O III czarna liftback - reaktywacja

            Komentarz

            • wasyl
              L&K
              • 2005
              • 1084

              #7
              Mnie nigdy olej nie ubywał specjalnie, ale ostatnio z nudów chwyciłem za bagnet patrze a ja mam poziom poniżej pola zakratkowanego (nie wiem jak to nazwać). Kontrolka oleju się nie świeciła... i teraz nie wiem kiedy gdzie jest to min i max :roll:
              ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
              www.wasilewski-foto.pl
              KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

              Komentarz

              • Masmo
                L&K
                • 2005
                • 1145

                #8
                Re: jaki powinień być poziom oleju w silniku 1,8T

                Zamieszczone przez goldens
                ....tak się zastanawiam jaki powinień być stan oleju w silniku z turbiną, kieddyś gdzieś wyczytałem że powinień być wysoki stan ponieważ również olej smaruje turbinę, pytam ponieważ zauważyłem że chyba zaczyna brać mi olej, nie wiem czy to prawidłowo, czy może trochę silnik brać oleju, wizualnie nie mam żadnych ubytków, więc może uszczelniacze czy inne pieroństwo??
                Nie ma co sie stresować smarowaniem turbiny. Smok jest na dnie miski olejowej więc nawet poniżej min będzię ciągnąć olej. Najlepiej trzymać poziom gdzieś w połowie miedzy min a max.
                Silnik oczywiście może zużywac trochę oleju. A jeśli to jest silnik z turbo tym bardziej: turbina może przez uszczelnienia wywalać trochę oleju. Producenci podają norme nawet 0,8l/1000 km, ale jak tyle zużywa to trzeba się zacząć martwić....

                [ Dodano: Sro 25 Paź, 06 08:49 ]
                Zamieszczone przez wasyl
                ... i teraz nie wiem kiedy gdzie jest to min i max :roll:
                Między jedną a drugą kreską. Zakreskowane to poziom zalecany.
                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                Komentarz

                • aldam
                  L&K
                  • 2006
                  • 1036

                  #9
                  Zamieszczone przez Masmo
                  Między jedną a drugą kreską. Zakreskowane to poziom zalecany.
                  W instrukcji z obrazków wynika, że min i max wyznaczają te załamania bagnetu. Natomiast wykreskowane pole to jest stan średni. Więc jak to jest?

                  Ostatnio po wymianie, u mnie w autku olej na bagnecie jest zaraz przed tym załamaniem oznaczającym zgodnie z instrukcją max, czyli wypełnia całe pole załamania bagnetu. To już nie wiem czy nie jest za dużo :?: Jak sądzicie.
                  Audi A4 1.8TFSI

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez aldam
                    o już nie wiem czy nie jest za dużo :?:
                    nie jest
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    Pracuję...